GU Forum

Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )

2 Seiten V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
NieR Automata, PS4 - Platinum Games x Square Enix - Entwicklung begonnen!
Beitrag 16. Jun 2015, 18:24 | Beitrag #1
+ Quote Post Go to the top of the page
F|Fr34k

Advanced Member
Gruppensymbol

Gruppe: GU Leitung

Xbox Live Gamertag:
FFr34k [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Zhund0r [+]

WOOOOOOOOOOOOT ZOMFG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gerade auf der SE PK angekündigt worden :D Mehr im Herbst dazu xD

https://www.youtube.com/watch?v=CEAzs9Jbs_w

Der Beitrag wurde von F|Fr34k bearbeitet: 16. Jun 2015, 18:29
Beitrag 16. Jun 2015, 18:26 | Beitrag #2
CubeKing

Advanced Member
Gruppensymbol

Gruppe: GU Moderation

Xbox Live Gamertag:
Cuberde [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Cuberde [+]
3DS Freundescode:
0919 9576 7508

Was? WAS?! Was. *kaputt*

--------------------
Auf einer Skala von Uncharted 3 bis Donkey Kong Country 5 ist Tomb Raider '13 klar ein Fallout 4! | Videogames, serious business.
Beitrag 16. Jun 2015, 18:26 | Beitrag #3
Ripchip

Advanced Member
Gruppensymbol

Gruppe: Advanced Member

Xbox Live Gamertag:
Rippi [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Cormac1980 [+]

Absolut geil!

--------------------
Beitrag 16. Jun 2015, 18:54 | Beitrag #4
Onilink

Advanced Bingo Member
Gruppensymbol

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O_O

--------------------
҉
Beitrag 16. Jun 2015, 19:00 | Beitrag #5
CubeKing

Advanced Member
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
Cuberde [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Cuberde [+]
3DS Freundescode:
0919 9576 7508

Okay, okay, kommen wir mal wieder runtWOOOOOOOAAAAAAHH!

... Verzeihung.

Zwei erste Gedanken:
Schön, dass am Stammkomponisten festgehalten wird.
Vor Mitte 2017 kriegen wir diesen Titel nicht in die Finger.

--------------------
Auf einer Skala von Uncharted 3 bis Donkey Kong Country 5 ist Tomb Raider '13 klar ein Fallout 4! | Videogames, serious business.
Beitrag 16. Jun 2015, 19:05 | Beitrag #6
Onilink

Advanced Bingo Member
Gruppensymbol

Stimmt :( Habe zuerst gedacht, das kommt Herbst 2015. Aber ne, da kommen nur neue Infos ugly.gif Neeeeeeeeiiiin.

Der Beitrag wurde von Onilink bearbeitet: 16. Jun 2015, 21:15

--------------------
҉
Beitrag 16. Jun 2015, 20:27 | Beitrag #7
Darkie

Surfer Guy
Gruppensymbol

PlayStation Netzwerk ID:
DarkieSun [+]

Sieht echt sehr nett aus und dürfte sicherlich den Weg in unsere PS4 finden. ^^ Dauert ja aber eh noch eine Weile.
Beitrag 16. Jun 2015, 20:30 | Beitrag #8
Guybrush Threepwood

Vertreibt seine Beiträge online
Gruppensymbol

Da muss ich wohl endlich mal an 1 ran.
Beitrag 16. Jun 2015, 21:14 | Beitrag #9
mehm

Mehmet Karaca
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
GUmehmet [+]
PlayStation Netzwerk ID:
GU_mehm [+]
Wii Freundescode:
1655 7745 9910 6429 [+]
3DS Freundescode:
3007 8195 4812

Sehr schön.

Eindeutiger Trend: Wer japanische Spiele mag kommt um eine PS4 nicht rum. Auf Teufel komm raus Multi gibts eben wie letzte Gen nicht mehr.

--------------------
Suche Final Fantasy-Titel aller Art. Bitte bei mir melden, wenn ihr über einen Verkauf nachdenkt.

mehm's Mangaliste
Beitrag 16. Jun 2015, 21:16 | Beitrag #10
Guybrush Threepwood

Gruppensymbol

Ich bin mal gespannt, was der Untertitel wird. Diese zeichenfolge wird sich lüften.

Ich finde das eine nette Idee, den uns so verschlüsselt schon zu zeigen - sicher sind rgendwo auch gerade schon Fans mit beschäftigt, ob man die Zeichen deuten kann.
Beitrag 29. Oct 2015, 13:23 | Beitrag #11
OAB

Advanced Member
Gruppensymbol

Etwas Gameplay ab 3:22 min....

--------------------
Ryo Saeba 2009 auch endlich in Deutschland....auf DVD.

Youtube Kommentar:

City Hunter ist wirklich neben Dragonball/Z/GT eines der besten Animes...
Beitrag 29. Oct 2015, 15:40 | Beitrag #12
CubeKing

Advanced Member
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
Cuberde [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Cuberde [+]
3DS Freundescode:
0919 9576 7508

Trailer in besserer Qualität:

--------------------
Beitrag 30. Oct 2015, 12:14 | Beitrag #13
Onilink

Advanced Bingo Member
Gruppensymbol

http://www.eurogamer.net/articles/2015-10-...tle-more-polish

ZITAT
- Nier was born out of Yoko pitching Drakengard 3, and Square wanting to do something different, so ideas were reworked into Nier. Yoko then wanted to do a second Nier, and was told instead to do Drakengard 3.
- Development on original Nier took longer than expected. Regret their low metacritic score, and feel by the time they got their engine working it was at a point where other devs had a better handling of then hardware, so they looked more dated by comparison.
- Yoko felt Nier was an experiment, and that while modern games had a lot of love and quality work put into them, he felt once you played each one for 30 minutes you got an idea of what they'd be like until the end. Nier was an attempt to always keep the gameplay mixed up and surprising.
- Nier: Atomata is similarly structured to the original. When Saito (SE) requested Nier 2 he wanted a more action orientated game. Yoko wanted something more like Ocarina of Time, with fields to travel, as a "natural, nice way" for a game to be. Yoko feels Nier: Atomata is more his way than Saito's.
- Will retain the experimental, surprising design philosophy of the original. But doesn't want to retread ideas.
- Jokingly suggested making a boring, tedious game. Because that would indeed be surprising.
- Also suggested the game give random endings as paid DLC. Nobody liked that idea.
- He feels his most popular stories were written while he was drunk.
- He spent a lot of time angry with the dev team for Nier, and is impressed at Platinum's efficiency. Which he says frees him up to drink more, and thus write good stuff for the game.
- Story trailer stuff will come at a later date. This trailer was mainly to show off that it's a successor to Nier, and Platinum's involvement for what they do best.

Da hatte ich doch Recht mit meinem Gefühl, dass der Erstling mehr Zelda als RPG war und zum Glück mit meiner Hoffnung, dass Platinum auch dabei bleibt. top.gif

--------------------
҉
Beitrag 30. Oct 2015, 18:33 | Beitrag #14
Guybrush Threepwood

Gruppensymbol

Hm, bisher gefällt mir das nicht so richtig - Roboter spielen in Nier (spiele ich gerade) ja schon eine große Rolle, aber Roboter gegen Roboter und die Menschen auf dem Mond (Menschen auf dem Stand des Mittelalters) - ja, also, auf de Erklärungen bin ich gespannt.

Nier verzaubert mich gerade total, und was ich jetzt hiervon lese, klingt wie eine sehr überraschende aber auch die denkbar schlechtest Art, die Welt weiterzuführen, die ich im Moment erlebe.
Beitrag 1. Nov 2015, 19:07 | Beitrag #15
Onilink

Advanced Bingo Member
Gruppensymbol

Nier fügt sich theoretisch auch noch in eine Welt mit Drakengard, inkl. diversen Mangas, Romanen und sonstwas ein, mit einer ausufernden Timeline. Am besten behandelt man den Titel hier storytechnisch dann vielleicht eher auf sich alleine gestellt, wie Zelda, nur mit ähnlichen Entwicklungsphilosophien, statt sich großartig Gedanken um die Kontinuität zu machen.

Der Beitrag wurde von Onilink bearbeitet: 1. Nov 2015, 19:08

--------------------
҉
Beitrag 4. Nov 2015, 18:33 | Beitrag #16
Guybrush Threepwood

Gruppensymbol

Aber auch ohne Kontinuität ist das Setting nicht meins. Die Hintergrundgeschichte und die Charaktere klingen langweilig, und wenn ich dann bedenke, was für grausige Dialoge japanische Entwickler schon ums Thema Menschlichkeit geliefert haben, betrachte ich grundsätzlich Roboter in japanischen Spielen misstrauisch.
Beitrag 4. Nov 2015, 19:42 | Beitrag #17
Onilink

Advanced Bingo Member
Gruppensymbol

Na dann warte mal auf NG+ in Nier 1.

--------------------
҉
Beitrag 4. Nov 2015, 19:44 | Beitrag #18
Guybrush Threepwood

Gruppensymbol

NG+? Das werde ich eh nicht spielen. Durch ist durch. Oder meinst du damit die Episode nach der Story-Wendung, wo das weinerliche Kind zum weinerlichen Skelett wird?
Beitrag 4. Nov 2015, 20:31 | Beitrag #19
Onilink

Advanced Bingo Member
Gruppensymbol

ZITAT(Guybrush Threepwood @ 4. Nov 2015, 19:44) *
Durch ist durch.

Nein. Mindestens einmal NG+ ist bei Nier verpflichtend (wobei der Begriff hierfür wahrscheinlich zu übertrieben ist), sonst braucht man es wirklich garnicht erst spielen - wird dir jeder andere Nier-Spieler so unterschreiben. Da zeigt sich auch erst das für Japanoverhältnisse smarte Writing, gerade in sonst kitschigen Bereichen (auch wenn Nier natürlich ab und zu trotzdem leicht ins Melodrama abdriftet). Das allerletzte (vierte) Ending habe ich selbst nicht geholt, weil dafür die Anforderungen etwas anstrengend wurden, wobei genau dadurch auch nochmal das absolute Final-Ending in Sachen Existenzfrage & co. ziemlich clever verstärkt wird.

--------------------
҉
Beitrag 8. Nov 2015, 22:13 | Beitrag #20
Onilink

Advanced Bingo Member
Gruppensymbol

ZITAT
Square Enix recently revealed some of the latest on NieR: Automata, and director Taro Yoko and producer Yosuke Saito shared more details on the upcoming PlayStation 4 action RPG in interviews with Famitsu and Dengeki.

Q: How many protagonists are there?

Saito: “By ‘actual protagonists’ then two characters.”

Yoko: “I kind of feel like there are three.”

Q: What is 2B’s gender?

Saito: “a girl… type?”

Yoko: “It’s a secret.”

Q: Why did you guys make her a female?

Yoko: “Because I like girls.”

Saito: “We requested Akihiko Yoshida to make ‘an outfit that’d be good for cosplay’.”

Q: Are there androids of other genders?

Yoko: “The genders are a secret, but there are ‘girl/boy-types.”

Q: What’s the meaning behind “YoRHa?” Yoko: “Nothing in particular. Its kanji is ‘寄葉’but it’s nothing of deep significance.”

Q: There was something like a warthog, but will we get to ride it?

Yoko: “I’ve told the folks at PlatinumGames that I’d like for people to be able to ride them.”

The following are more details put together from the interviews:

The androids are the ones fighting in order to recapture Earth, but the humans don’t participate in the actual fighting itself.
There are plenty of weapons that we’ve yet to see. Q: About how many? Yoko: “Quite a lot.”
The “Pods” will help with ranged attacks while the player can focus on close-ranged attacks. Again, you’ll be able to use it to glide and also for getting your way across the maps. The Pod can speak, but it isn’t much of a chatterbox, so think of it as more of navigational system for cars. It does not have any emotions.
There are ideas for Pod customizations, but they’re not sure how it’ll end up.
There are possibilities of DLC costumes for 2B.
2B’s skirt will begin to break after she takes a certain amount of damage. Beneath the skirt she wears a white leotard.
The base of the Living Machines are the same but they’ll come in varieties of parts, colors, texture, and ones that ride on different obstacles.
The giant Living Machine shown in the trailer isn’t a boss, but a ‘kind of strong small-fry.” That one was relatively on the smaller side, but you’ll see some gigantic Living Machines.
There’s also a living creature that is similar to a deer, and there’s a chance that you’ll be able to ride it, too.
The game takes place in the same world in a different era, but story-wise they’re not connected much. They wanted to prevent having things that only those who played the first game would be able to enjoy. If anything, there will be characters or events that will bring a smile to those who are familiar with them.

Yoko: “PlatinumGames’ action might seem a little high-end, but they’re working on adjusting it so that just about anyone can enjoy it and feel that they can play it.”
Saito: “When looking at Yoko-san’s plot, it has some very happy ending-like content. On the contrary, the story is so good to the point where you’d like to ask him ‘is it okay for it to be this much of a happy ending?’ I really hope you look forward to that.”
Yoko: “The development is going favorably, but there’s so much to it that we don’t know what will happen.” Saito: “We’re entrusting the young development team’s passionate ‘we can do this!’ attitude, so us older folks are excited. And also praying for nothing to go wrong. Yoko: “Although if it does go wrong somewhere, I think it’d still be NieR-like in its own way. It wouldn’t be bad to have a NieR that will makew you go ‘Huh!” It ends here!?’”
The next update of information will be sometime around this spring. They’re hoping to be able to make some announcements in Japan next time.

http://www.siliconera.com/2015/11/02/nier-...2jEq6rIyyC4V.99

--------------------
҉
1 Besucher lesen dieses Thema (Gäste: 1 | Anonyme Besucher: 0)
0 Mitglieder:
2 Seiten V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic

RSS Vereinfachte Darstellung Aktuelles Datum: 27. Apr 2018 - 09:44