GU Forum

Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )

13 Seiten V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
Doom, PS4 | One - Doom 4 ohne Nummer aber mit Amputationen
Beitrag 10. May 2008, 19:30 | Beitrag #21
+ Quote Post Go to the top of the page
riot_superstar

Advanced Member
Gruppensymbol

Gruppe: Advanced Member

Xbox Live Gamertag:
jam1z [+]

@Black: Ich hatte ihn zufällig gestern Abend gesehen. Diese Parrallele hat mich ehrlich geflasht. Nur: Wie sonst sollte man auch eine Marskolonie darstellen? In Total Recall wurde ein krasser Rotfilter benutzt :)

--------------------
Beitrag 15. May 2008, 19:04 | Beitrag #22
SaiTeX

Advanced Member

PlayStation Netzwerk ID:
SaiTeX [+]

ZITAT(Sleepy @ 8. May 2008, 08:42) *
ZITAT(OpenM!cCracker @ 7. May 2008, 20:45) *
id Software today announced that it has begun production on Doom 4, and is now in the process of expanding its internal team of developers to work on the shooter sequel.

Das klingt nicht unbedingt danach, dass man sich schon freuen sollte. Release irgendwann 2010... Hoffe aber mal, dass id dieses mal mehr aus der Franchise macht. Doom 3 war letztendlich auch wieder nur ein EgoShooter unter vielen.

Naja viel extravagantes bzw innovatives kann man generell nicht mehr von egoshootern erwarten. Doch kann man immernoch auf einen guten MP-Part hoffen...

--------------------
PS3/2-Games: RFoM, Motorstorm, Ridge Racer 7, Oblivion, Final Fantasy X, Genji: Days of the Blade, Enchanted Arms, Warhawk, Sonic the Hedgedog, Full Auto 2, Colin MC Rae Dirt, GTA IV, Virtua Tennis 3, Heavenly Sword, Untold Legends: Dark Kingdom, Metal Gear Solid 4, Quake Wars: Enemy Territory, Battlefield Bad Company GE
Beitrag 26. Jun 2008, 20:45 | Beitrag #23
OpenM!cCracker

GUF+Legende
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
b3CKsULTANhNGZT [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Schokobiskuit [+]

Scheint wohl fürs erste PC/360 exclusive zu sein

ZITAT

Doom 4
Release Date: TBA
Platform: PC, Xbox 360
Publisher: id Software
Developer: id Software
Genre: Shooter
ESRB: Mature
Doom 4 has quite a legacy to live up to. Doom certainly wasn't the first successful FPS, but it is definitely one of the most influential. Follow-ups Doom II: Hell on Earth and Doom 3, as well as 3's expansion pack Resurrection of Evil, only continued to satisfy fan expectations. With id Software co-founder and Doom's architect John Carmack on board, the coming fourth adventure in the series will hopefully be the best one yet.

Q:e3.net

--------------------
.·´¸.·´¨) ¸.·*¨) ۩۩۩۩۩۩۩ (¨*·.¸(¨´·.¸´·.¸
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨ The B3cks Experience ¨·.¸¸´·.´·.¸)´ ·.¸)
Youtube | Gameplay & Music - Twitter - Blogs | Gaming-Universe & Blogspot. - D: Squad
Look man, fun is fun. Ain't no problem with chillin, when the chillin's right. But when things ain't happen the way they're supposed to happen, you know Triple T's gonna condense the nonsense. Just because I'm on vacation doesn't mean I'm out to lunch. I come to play, baby!
Beitrag 27. Jun 2008, 18:58 | Beitrag #24
D00M82

Advanced Member
Gruppensymbol

Gruppe: Mitarbeiter im Ruhestand

Xbox Live Gamertag:
D00M82 [+]
PlayStation Netzwerk ID:
D00M-FU- [+]
Wii Freundescode:
3958 2174 4593 7148 [+]

Naja ich muss wohl nicht sagen das ich mich freue :)
Ich glaub dann wirds wieder zeit für nen neuen rechner
Wenn die Grafik wieder einen solchen Sprung macht wie bei Doom3 damals jedenfalls.

--------------------
"Einmal kam der Tod zu einem Zwerg und wollte ihn mit sich nehmen., doch der Zwerg stemmte sich fest mit den Stiefeln gegen den Fels auf dem er stand, senkte widerspinstig die Stirn und sagte nein. Da ging der Tod wieder." ----- Weisheit aus Süd-Sangreîn, mündlich tradiert ------
Beitrag 27. Jun 2008, 19:03 | Beitrag #25
riot_superstar

Advanced Member
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
jam1z [+]

Was denn für ein Rechner? Zock es gefälligst auf Konsole, wenn's auch dafür erscheint. Und jetzt komm mir nicht mit dem überholten Steuerungs-Argument. Konsole ftw!

--------------------
Beitrag 27. Jun 2008, 19:56 | Beitrag #26
Locust_Drone

Bingo-Kartoffel 2013
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
GanjaGamer360 [+]
PlayStation Netzwerk ID:
SmokeMonster1986 [+]

Genau, 360 all the way!
Doom3 hat meinen Rechner damals gekillt. Lief nicht und hat alles zerstört, musste Windows neu drauf machen. Teil 4 wird auf 360 gezockt.

--------------------
Ich spiele momentan: The Witcher 3
Zuletzt durchgespielt: TTG's Game of Thrones (9/10), The Witcher 2 - Assassin of Kings (8.5/10), Deus Ex: Human Revolution (8/10)
Und derzeit lese ich: Dan Simmons - Olympos
Patient Gamer

"The Earth was needed elsewhere in our experiments so we let it die and spread humankind among the stars like the windblown seeds you were"
Ummon aus Simmons: The Fall of Hyperion
Beitrag 27. Jun 2008, 21:27 | Beitrag #27
riot_superstar

Advanced Member
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
jam1z [+]

Hehe, für Doom 3 habe ich damals extra eine neue Karte und Speicher besorgt. War eines der letzten Spiele, die flüssig auf mittleren Details liefen.

--------------------
Beitrag 28. Jun 2008, 08:08 | Beitrag #28
D00M82

Advanced Member
Gruppensymbol

Gruppe: Mitarbeiter im Ruhestand

Xbox Live Gamertag:
D00M82 [+]
PlayStation Netzwerk ID:
D00M-FU- [+]
Wii Freundescode:
3958 2174 4593 7148 [+]

Ja ich hab mir halt meinen jetztigen Rechner wegen Doom3 gekauft.
3,2ghz 1gig ram radeon 9800pro
Das war damals das non plus ultra :)

Wenn es jetzt genauso aussieht dann isses für die Box gekauft, alleine schon wegen meinem 42" Panasonic ;)

--------------------
"Einmal kam der Tod zu einem Zwerg und wollte ihn mit sich nehmen., doch der Zwerg stemmte sich fest mit den Stiefeln gegen den Fels auf dem er stand, senkte widerspinstig die Stirn und sagte nein. Da ging der Tod wieder." ----- Weisheit aus Süd-Sangreîn, mündlich tradiert ------
Beitrag 16. Jul 2008, 12:03 | Beitrag #29
OpenM!cCracker

GUF+Legende
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
b3CKsULTANhNGZT [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Schokobiskuit [+]

ZITAT
id’s Carmack talks up Doom 4 - better than Rage

July 16th, 2008 @ 11:16

In an interview with MaximumPC, id Software co-founder and software engineer John Carmack says that the id 5 technology used in Rage has been given such an overhaul that Doom 4 will appear to be an entirely different new game engine all together.

“It’s going to look like a totally new game engine on there, even though it’s going to be built on the four years of effort that we spent developing this generation of technology.”

He goes on to say the Doom 4 will run at 30fps, which is why they can cram so much detail in.

Full interview through the link.

Q: videogaming247.com

--------------------
Youtube | Gameplay & Music - Twitter - Blogs | Gaming-Universe & Blogspot. - D: Squad
Look man, fun is fun. Ain't no problem with chillin, when the chillin's right. But when things ain't happen the way they're supposed to happen, you know Triple T's gonna condense the nonsense. Just because I'm on vacation doesn't mean I'm out to lunch. I come to play, baby!
Beitrag 16. Jul 2008, 12:04 | Beitrag #30
OpenM!cCracker

GUF+Legende
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
b3CKsULTANhNGZT [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Schokobiskuit [+]

ZITAT
id’s Carmack talks up Doom 4 - better than Rage

July 16th, 2008 @ 11:16

In an interview with MaximumPC, id Software co-founder and software engineer John Carmack says that the id 5 technology used in Rage has been given such an overhaul that Doom 4 will appear to be an entirely different new game engine all together.

“It’s going to look like a totally new game engine on there, even though it’s going to be built on the four years of effort that we spent developing this generation of technology.”

He goes on to say the Doom 4 will run at 30fps, which is why they can cram so much detail in.

Full interview through the link.

Q: videogaming247.com

--------------------
Beitrag 17. Jul 2008, 08:54 | Beitrag #31
Guybrush Threepwood

Vertreibt seine Beiträge online
Gruppensymbol

Gruppe: GU Moderation

Irgendwie typisch für diese E³: Die Aussage eines Entwicklers, sein übernächstes Spiel wird technisch besser als sein nächstes ist bereits eine Meldung wert...
Außerdem ist Rage ein Spiel mit offener Umgebung, was Doom 4 wohl nicht wird. Schon allein daher dürfte es besser aussehen und die Meldung noch überflüssiger sein.
Beitrag 21. Jul 2008, 01:02 | Beitrag #32
J0hns0n

Member

Gruppe: Members

Ist die News aus der Zulunft?? Rage wurde doch quasi erst neulich angekündigt!
(Jaja schon bissl länger her) - warum macht der Carmack denn jetzt schon sein
noch nicht erschienenes Spiel so runter?

Zumal diese Id5 Engine ma so richtig geil aussieht..!

Doom 4 dann mit noch besser - vielleicht wirds ja wirklich wieder so ein Kiefer-
Runterklapper wie Doom 3 seinerzeit. Wirklich geiles Spiel, mich überkommt
immer wieder mal die Lust und ich spiel ne Runde auf meiner alten Xbox 1 ^^

--------------------
Besucht mich in AC:WW!

Name: Johnson
Dorf: Dinkel
Code: 0258-4381-9275
Beitrag 1. Aug 2008, 09:01 | Beitrag #33
OpenM!cCracker

GUF+Legende
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
b3CKsULTANhNGZT [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Schokobiskuit [+]

ZITAT
Doom 4 To Use 3X The Horsepower Of Rage, Run At 30 FPS

John Carmack revealed at the opening day of QuakeCon today that "the next Doom", which we'll just call Doom 4 for now, will surpass the already announced Rage, running on id Tech 5, in visual quality.

"The next DOOM game will look like it's built on another engine, as it uses three times the horsepower," Carmack said, according to a 1UP report.

That visual fidelity will come at a price though, as Carmack says that Doom 4 will run at 30 frames per second, compared to Rage's 60 frames per second. The only other details provided by Carmack on Doom 4 was that the game would feature "guns, blood, demons, and gibs."
Should've sent a poet...

Q: kotaku.com

--------------------
Beitrag 1. Aug 2008, 09:01 | Beitrag #34
OpenM!cCracker

GUF+Legende
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
b3CKsULTANhNGZT [+]
PlayStation Netzwerk ID:
Schokobiskuit [+]

ZITAT
Doom 4 To Use 3X The Horsepower Of Rage, Run At 30 FPS

John Carmack revealed at the opening day of QuakeCon today that "the next Doom", which we'll just call Doom 4 for now, will surpass the already announced Rage, running on id Tech 5, in visual quality.

"The next DOOM game will look like it's built on another engine, as it uses three times the horsepower," Carmack said, according to a 1UP report.

That visual fidelity will come at a price though, as Carmack says that Doom 4 will run at 30 frames per second, compared to Rage's 60 frames per second. The only other details provided by Carmack on Doom 4 was that the game would feature "guns, blood, demons, and gibs."
Should've sent a poet...

Q: kotaku.com

--------------------
Beitrag 16. Jan 2009, 14:36 | Beitrag #35
riot_superstar

Advanced Member
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
jam1z [+]

ZITAT
Doom 4 writer revealed
British Fantasy author behind new Doom, CVG learns

CVG learns that British Fantasy award winning author Graham Joyce is penning id's new Doom.

Cast your minds back to May 2007 when id Software announced it was working on another entry in the Doom series. Not a lot was said apart from, "Doom is part of the id Software DNA and demands the greatest talent and brightest minds in the industry to bring the next instalment of our flagship franchise to Earth."

As true as that may be, the project's been completely under wraps for the best part of a year and a half. Nothing is known about where the series will go next, though it's presumed that Doom 4 will continue where Doom 3 left off (in space and hell, in case you forgot).

CVG can confirm that British Fantasy award winning author Graham Joyce is writing the story to the game as you read this, though he had signed his life away and was unable to tell us anything about the direction the game was taking. We did ask. "I can say that ID have hired me to help develop the storyline potential," was all Joyce would give us when contacted.

Joyce has published fourteen novels and twenty-six short stories to date. He even picked up a few British Fantasy awards, so he knows what he's doing. Does he know Doom though? We'll have to wait and find out.

>> computerandvideogames.com

--------------------
Beitrag 19. Jan 2009, 12:11 | Beitrag #36
FeartheOne

Advanced Member

Oh mann, immer wenn ich DOOM höre oder lese, kommen alte Erinnerungen hoch!

Erinnert sich noch jemand an folgende Befehle:

idclip

idammo

idgod

Das waren noch Zeiten!

Gruß, das ugly.gif
Beitrag 19. Jan 2009, 21:24 | Beitrag #37
riot_superstar

Advanced Member
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
jam1z [+]

ZITAT(FeartheOne @ 19. Jan 2009, 12:11) *
Oh mann, immer wenn ich DOOM höre oder lese, kommen alte Erinnerungen hoch!

Erinnert sich noch jemand an folgende Befehle:

idclip

idammo

idgod

Das waren noch Zeiten!

Gruß, das ugly.gif

Das waren noch Zeiten? Das waren noch Cheater! ICH habe von SOWAS NIEMALS Gebrauch gemacht. prof.gif

--------------------
Beitrag 20. Jan 2009, 08:22 | Beitrag #38
FeartheOne

Advanced Member

Nee, iss klar! lolol.gif

Einige Level waren doch ohne Cheats auf höchstem Schwierigkeitsgrad kaum zu schaffen! buhu.gif

Gruß, der 5-1 silly.gif

Der Beitrag wurde von FeartheOne bearbeitet: 20. Jan 2009, 08:24
Beitrag 20. Jan 2009, 13:23 | Beitrag #39
riot_superstar

Advanced Member
Gruppensymbol

Xbox Live Gamertag:
jam1z [+]

ZITAT(FeartheOne @ 20. Jan 2009, 08:22) *
Nee, iss klar! lolol.gif

Einige Level waren doch ohne Cheats auf höchstem Schwierigkeitsgrad kaum zu schaffen! buhu.gif

Gruß, der 5-1 silly.gif

Wer zockt denn auch den höchsten Schwierigkeitsgrad? nixweiss.gif

Wie dem auch sei. Diese Atmo hat für mich jedenfalls nie wieder ein Spiel erreicht...

--------------------
Beitrag 20. Jan 2009, 13:41 | Beitrag #40
Guybrush Threepwood

Vertreibt seine Beiträge online
Gruppensymbol

Gruppe: GU Moderation

ZITAT(FeartheOne @ 20. Jan 2009, 08:22) *
Nee, iss klar! lolol.gif

Gruß, der 5-1 silly.gif

Dann schafft man halt den höchsten Schwierigkeitsgrad bei einem Spiel in der Sammlung mal nicht. Wenn man gecheatet hat, kann man eh nicht sagen, dass man das Spiel geschafft hätte. Meine Meinung.
Wer cheatet, soll sich danach nicht auplustern. JAWOLL! Jetzt isses jesagt!

Der Beitrag wurde von Guybrush Threepwood bearbeitet: 20. Jan 2009, 13:42
1 Besucher lesen dieses Thema (Gäste: 1 | Anonyme Besucher: 0)
0 Mitglieder:
13 Seiten V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic

RSS Vereinfachte Darstellung Aktuelles Datum: 18. Jan 2018 - 20:18